Tuesday, January 06, 2009

Mengenangmu....

Finally, aku akhirnya telah membuka satu blog peribadi untuk diri aku. Hu..hu..selama ni aku menumpang di blog MMC. Tapi mana-mana pun, tetap jugak blog aku sebab aku menjaga kedua-duanya. Tapi aku nak share satu story kat sini.

Mengenangmu - Kerispatih

Takkan pernah habis air mataku
Bila ku ingat tentang dirimu
Mungkin hanya kau yang tahu
Mengapa sampai saat ini ku masih sendiri

Adakah disana kau rindu padaku
Meski kita kini ada di dunia berbeda
Bila masih mungkin waktu berputar
Kan kutunggu dirimu …

Reff:
Biarlah ku simpan sampai nanti aku kan ada di sana
Tenanglah diriku dalam kedamaian
Ingatlah cintaku kau tak terlihat lagi
Namun cintamu abadi …

Tiap kali aku dengar lagu ni, pasti aku akan teringatkan seseorang. Masuk tahun ni, dah 8 tahun aku tak berjumpa dengan dia dan mengetahui khabar berita dari dia. Hu..hu...rindu sey! Kerana dialah nama CYPAN ni tercipta.

Kisahnya time aku form 5 dulu, aku fall in love dengan somebody. Dia ni kira perfect sebagai ciri-ciri lelaki idaman. Memandangkan dia ni idaman ramai, aku hanya mampu memendamkan perasaan tu. Tapi kawan-kawan aku dapat tahu perasaan aku. Malu siot! Handal juga mereka ni CSI isi hati aku walaupun aku tak pernah cerita dengan sesapa pun termasuk kawan karib aku sendiri.

Tiap kali jumpa dia, mesti kawan-kawan aku akan panggil nama dia dengan nama aku serentak. CY singkatan dari NANCY dan PAN singkatan dari PANASONIC (bukan nama sebenar). Kenapa dia dipanggil PANASONIC? Hu..hu...tu untuk cover line jer. Tak nak mendedahkan rahsia hati aku pada umum. Jadi tiap kali dia muncul depan aku. Kawan-kawan aku akan sebut CY, PAN. Bila disebut cepat-cepat jadilah CYPAN. Maka, disitulah terciptanya nama ini. Sampai ke hari ini, pun aku masih mengingati dia dan berharap sangat dapat jumpa dia. Tak jumpa pun, sekurang-kurangnya mendengar khabar berita tentang dia pun dah cukup.

Gambar dia? Aku ada save gambar dia di ingatan aku. Sampai-sampai bila pun aku takkan lupakan dia dan akan sentiasa mengenang dia. Bak kata lagu di atas, biar aku simpan, sampai nanti, kan ada di sana....

Huh! Jiwang pulak aku ni kan! Tapi semoga satu hari nanti, aku akan berjumpa dengan dia....

6 comments:

  1. amboii nancy..baru la aku tau asal usul nick ko tu..hahaha..

    - liza

    ReplyDelete
  2. keh keh keh... dengan aku nko tak rindu plak
    ek... tak aci betoi... zalim... :D


    Kreuger®

    ReplyDelete
  3. hari-hari jumpa ko kat tempat keja, boring dah aku. bagi aku muka lainlah....

    ReplyDelete
  4. haha sapok lak jejake yg ko merindui tuh .. kin pak we dulu.. time skoll nih x.. keh keh keh... kantoi..

    ReplyDelete
  5. ha..ha...kan aku dah citer time skolah dulu.

    ReplyDelete